איך להפיק בת מצווה ב-5 שלבים

לחגוג בת מצווה לילדה, בימינו, זה לא כמו שזה היה בעבר. אם בעבר יכולנו פשוט להזמין כמה חברים וכמה קרובי משפחה לארוחה, הרי שהיום זה סיפור אחר לגמרי. היום כל ילדה רוצה שיעשו לה הפקה של ממש ולכן ברור מדוע אתם, ההורים, תוהים איך באמת מפיקים בת מצווה בכמה שפחות זמן והשקעה.

 

השלב הראשון: מחליטים את מי מזמינים ואיפה חוגגים את האירוע

אם יש משהו שיכול להשפיע על כל שאר ההחלטות, זו השאלה את מי אתם רוצים להזמין לאירוע. זה ברור שאם אתם רוצים לעשות בת מצווה עם מאות מוזמנים, תצטרכו לשכור אולם הרבה יותר גדול מאשר אם תרצו לעשות אירוע קטן יותר עם כמה מוזמנים בודדים. לכן צריך להחליט על הנושא הזה מראש, כי מה הטעם ללכת ולראות אולמות מאוד גדולים אם בסוף יש לכם רק שלושים מוזמנים? כמו כן, בנקודה הזאת חשוב גם להחליט האם אתם רוצים לעשות אירוע אחד שאליו יגיעו גם כל החברים של הבת שלכם מהכיתה או שאתם רוצים להפיק רק חגיגה שתהיה מיועדת לבני המשפחה.

 

השלב השני: בוחרים מה להגיש לאורחים באירוע

זה לא משנה אם מדובר על בת מצווה עם מאות מוזמנים או שאתם מתכננים דווקא אירוע קצת יותר קטן ואינטימי. מה שבטוח זה שצריך להשקיע מחשבה גם בנושא האוכל, כי באיזה אירוע לא מגישים אוכל? מה שכן, ברור מדוע אתם רוצים לא רק להגיש אוכל לאורחים אלא גם לבחור את האוכל הכי טעים שיש, כי כמובן שאין פשרות בנושא הזה. לאורחים שלכם מגיע אוכל טעים, טרי וכמה שיותר מקורי, כך ששווה לחשוב על העניין הזה כבר בשלב הזה ולהתחיל לחפש חברת קייטרינג שתעמוד בכל הציפיות שלכם.

 

השלב השלישי: בוחרים אטרקציות

עוד דבר שמאוד מיוחד באירועי בת מצווה בשנים האחרונות, זו העובדה שהיום צריך לשלב גם אטרקציות שונות בחגיגה. זה אומר שאולי הבת שלכם תרצה שתהיה לה כניסה מיוחדת לאירוע או שאולי היא תבקש תשלבו בחגיגה עצמה כמה אטרקציות שונות. לכן חשוב בשלב הזה להתייחס גם לנושא הזה, כי זה דורש מכם תקציב נפרד. כמו כן, כדאי גם לזכור שלא תמיד ככל שמעמיסים יותר אטרקציות באירוע כך החגיגה יותר מוצלחת ולכן חשוב לקבל את ההחלטה בעניין הזה בלי לחץ ולא מתוך הרצון האינסופי להרשים את האורחים.

 

השלב הרביעי: מתעדים את האירוע

אתם באמת יכולים לחשוב על בת מצווה שהשקעתם בה כל כך הרבה מאמץ, זמן וכסף ובסופו של דבר אתם לא מתעדים אותה? זה נכון שתוכלו לצלם היום כל רגע באירוע שלכם בעזרת הטלפון הנייד, אך בפועל זה לא כמו צילום שנעשה על ידי אנשי מקצוע מובילים. לכן, אם חשוב לכם שהתוצאה הסופית תהיה מזכרת מקסימה, אל תוותרו על שירותיו של צלם אירועי מקצועי. מה שכן, חשוב לקחת בחשבון שיש הרבה מאוד צלמים טובים שיוכלו להגיע לאירוע ולצלם את בת המצווה, כך שרצוי לבחור את הצלם הכי מוצלח שיש.

 

השלב החמישי: מתכננים את התקציב

עכשיו, אחרי שאתם יודעים על מה אתם הולכים להוציא כסף באירוע, אתם יכולים גם להתייחס לתקציב. יש אומנם אנשים שהדבר היחיד שעומד לנגד עיניהם זה הרצון לשמח את הילדה ולהפיק עבורה את האירוע הכי מוצלח שיש, אך יש גם אנשים שירצו לעבוד בהתאם לתקציב מסוים שממנו הם לא ירצו לחרוג. ואתם? האם התקציב משמעותי עבורכם או שזה לא כל כך משנה? בסופו של דבר רובנו כן נרצה לעשות אירוע מיוחד אך נרצה גם לשמור על גבולות סבירים מבחינה כלכלית. לכן בשלב החמישי של הפקת בת המצווה אנחנו מאוד ממליצים לכם להתייחס גם לתקציב. יתרה מכך, כדאי להחליט בצורה מדויקת מראש מאיזה סכום אתם לא מוכנים לחרוג, כי זה יעזור לכם לקבל הרבה החלטות בהמשך הדרך. אם תחליטו מה התקציב שלכם להפקת אירוע זה יעזור לכם לבחור את המקום, את הקייטרינג ואפילו את הצלם שיגיע לתעד את הכול. אתם תראו שאם תעבדו בצורה שיטתית ומסודרת, הפקת בת המצווה תהיה הרבה יותר פשוטה ממה שחשבתם, אז למה אתם מחכים?

מסיבה