מה גובה הפיצוי שאוכל לקבל בתביעת רשלנות רפואית?

תביעת רשלנות רפואית עשויה להעניק למטופלים שחוו פגיעות ונזקים מסוימים בעקבות התנהלות רשלנית של הצוות שטיפל בהם – אלפי שקלים ועף מיליוני שקלים. גובה הפיצויים שייקבע בכל תביעה ותביעה יהיה תלוי במהלכה, בחומרת מעשי הצוות המטפל, וכן מגובה הנזק ממנו סובל המטופל. כדי להבין יותר ממה מושפעים הפיצויים, לפניכם הכל על מה הגובה הפיצוי שאוכל לקבל בתביעת רשלנות רפואית?.

 

האם תביעת רשלנות רפואית מזכה בפיצויים?

תביעת רשלנות רפואית עשויה לזכות בפיצויים במקרים בהם נקבע בסיום התביעה, כי אכן חל פה מקרה של רשלנות רפואית, ושהמטופל נפגע וסובל כעת מנזקים כתוצאה מהתנהלות הצוות המטפל וחוסר זהירות. הפיצויים מגיעים למטופלים שסובלים כעת מנזק רפואי, ושהנזק והכאבים שסובלים מהם משפיעים על שגרת חייהם ופגעו באיכות החיים – וזו המטרה של הפיצויים האלה, לנסות ולפצות על הנזק שהצוות הרפואי גרם. עורך דין רשלנות רפואית ילווה אתכם בתהליך ויסייע בהשגת הפיצויים המגיעים לכם.

 

כיצד עורך דין מסייע בהשגת הפיצויים?

ברור כי לא כל תביעה המוגשת בנוגע לרשלנות רפואית זוכה לאישור, מתקדמת לבית המשפט – ולבסוף, זוכה ומעניקה לתובע פיצויים. מדובר בתהליך מורכב וארוך, בו חשוב להציג כראוי את הטענות שלכם, באופן הכי מדויק ומקצועי ומתוך הבנה של מאחורי הקלעים בבית המשפט.

לכן, סיוע של עורך דין המתמחה בעולם הרשלנות הרפואית ומכיר אותו בקרוב, קריטי להשגת תוצאות טובות ופיצויים. דרך הניסיון של עורך דין שנמצא בעולם דיני הרשלנות הרפואית כבר שנים, התביעה תקבל את הליווי והכוונון המתאים לכל מקרה ומקרה.

 

במה תלוי גובה הפיצויים לאחר זכייה בתביעת רשלנות רפואית?

גובה הפיצויים שניתן לזכות בו לאחר ניצחון בתביעת רשלנות רפאית, תלוי בכמה קריטריונים שונים ובמידע שעולה במהלך התביעה והמשפט. לכן, תובעים מסוימים לא זוכים לפיצויים כלל מהתביעה, בעוד ואחרים זוכים במיליוני שקלים. לפניכם קצת על הקריטריונים שמשפיעים על גובה הפיצויים:

  • חומרת הנזק – הקריטריון הראשון שמשפיע משמעותית על גובה הפיצויים ואולי העיקרי שלוקח חלק בהחלטת בית המשפט, הוא גובה הנזק וחומרתו, והאופן בו הפריע והשפיע על חייו של הנפגע. ככל והנזק שנגרם למטופל גדול יותר, הוא יהיה זכאי לפיצויים גדולים יותר כנגד זאת.
  • גודל הרשלנות – לא כל רשלנות רפואית חמורה באותה במידה וברור כי גם כאן בית המשפט לוקח בחשבון מספר פרמטרים. ככל והרשלנות שנעשתה חמורה יותר, המטופל עשוי לקבל פיצויים גבוהים יותר כנגד ההתרשלות וחוסר הזהירות שהוא ספג.
  • מהלך המשפט – כל משפט של רשלנות רפואית כולל עדויות, מסמכים מפורטים, וגם חוות דעת מקצועיות של מומחים בתחום. אלו הם גם כן שלבים שיכריעו על גובה הפיצויים והמידע שיעלה שם ישמש את בית המשפט בקביעת תוצאות התביעה וגובה הפיצויים שיינתן במקרה של זכייה בה.

רשלנות רפואית