תביעת ביטוח בריאות – הצעדים הראשונים

למרות שאנחנו מפרישים מדי חודש כספים לביטוח הלאומי, כחלק מתלוש השכר שלנו, ישראלים רבים מבטחים את עצמם גם בביטוחים שונים. אחד הביטוחים הללו הוא ביטוח הבריאות.

ביטוח בריאות מעניק לישראלים רבים “שקט”, כאשר הם יודעים שאם ביום מן הימים הם ייפצעו או יחלו, תהיה להם תמיכה בדמות חברת הביטוח, שתסייע להם בעקבות התשלום שלהם. הגיע הרגע שלכם בחיים להגיש תביעת ביטוח בריאות? כך תתחילו לפעול…

 

הגשת תביעת ביטוח בריאות

מחלה פתאומית שצצה, טיפול תרופתי יקר שאתם צריכים לקבל, פציעה שמצריכה מקם טיפולים מיוחדים – ניתן להגיש תביעת ביטוח בריאות בעבור מקרים רפואיים ובריאותיים שונים, בהתאם למצבכם האישי כמובן. כאשר אתם תובעים את ביטוח הבריאות, אתם יכולים לקבל ממנו סיוע משמעותי בעת מצבכם הרפואי, דבר שעשוי לעשות את ההבדל. קראו עוד על כך בין דפי אתר פיצויים.

לא לכל אזרח יש ביטוח בריאות אצל אחת מחברות הביטוח הפרטיות, אך למי שיש מומלץ להגיש תביעה לחברת הביטוח ברגע שהמצב הרפואי שלכם משתנה. במקרה הטוב, תוכלו לקבל סיוע מהותי מהחברה ובמקרה הפחות טוב, תגלו שאתם לא זכאים לקבל הטבה מסוימת.

 

הודעה לחברת הביטוח מוקדם ככל הניתן

ישנם כמה דברים שחשוב לעשות בתחילתה של תביעת ביטוח בריאות. כאשר חל שינוי מסוים במצב הרפואי שלכם, אתם צריכים להודיע על כך כמה שיותר מוקדם לחברת הביטוח, מכמה סיבות. הסיבה הראשונה היא תקופת ההתיישנות. ישנם מצבים רפואיים שונים שעבורם תוכל לטעון חברת הביטוח שחלה התיישנות, כך שגם אם מגיע לכם פיצוי ממנה – לא תקבלו אותו.

הגשת התביעה מוקדם ככל הניתן תמנע מכם את המצב הזה. בנוסף, אם תגישו את התביעה בשלב מאוחר יותר, או שתודיעו לחברת הביטוח על השינוי במצב הרפואי בשלב מאוחר, חברת הביטוח יכולה לטעון להסתרת מידע. הסיבה השלישית בגינה יש להודיע כמה שיותר מוקדם, היא שתוכלו לקבל את הסיוע מחברת הביטוח בשלב מוקדם ורלוונטי למצבכם הבריאותי.

 

קבלת סיוע מעורך דין בהגשת התביעה

צעד נוסף שחשוב לעשות בהתחלה הוא לפנות אל עורך דין המתמחה בחברות ביטוח. עבודה מול חברות הביטוח היא לא דבר קל. מדובר על חברות שמעוניינות ליצור לעצמן רווחים משמעותיים, כך שהן לא משחררות כספים בכזאת קלות. חברות הביטוח דוחות חלק גדול מתביעות הלקוחות. סיוע וליווי מעורך דין יכול לגרום לתביעה שלכם להפוך למוצלחת.

 

איסוף המסמכים הרלוונטיים

כשמגישים תביעת ביטוח בריאות, המסמכים הרפואיים יכולים לקבוע הרבה מאוד דברים. בין היתר, הם עשויים לקבוע את התרשמות חברת הביטוח ממצבכם הרפואי, מה שיתורגם בעתיד לסיוע מצידה, אם יתקבל. לכן, חשוב מאוד לאסוף כבר לפני הגשת התביעה את המסמכים הרלוונטיים, שמעידים בצורה המדויקת ביותר על המצב הרפואי שלכם, כיצד הוא אירע ומתי.

תביעת ביטוח בריאות