תביעה לנכות מעבודה

חוויתם מקרה אשר הותיר אתכם עם נכות? חוויתם את מה שגרם לכך במהלך עבודתכם או במהלך תאונת עבודה? חשוב שתדעו, מגיע לכם יותר! על מנת לקבל את סיוע מביטוח לאומי עליכם תחילה להגיש תביעה לנכות מעבודה לביטוח הלאומי. כול אדם אשר משלם ביטוח לאומי כחוק ונקלע למצב של נכות מעבודה זכאי לקבל את הסיוע הזה אל תוותרו על מה שמגיע לכם.

 

הביטוח הלאומי – צריך לסייע לכם

למרות שנראה כי הביטוח הלאומי ורשות המסים רק לוקחים מאיתנו כסף, בפועל לא כך הדבר וכאשר אתם זקוקים לסיוע מהביטוח הלאומי בחזרה אתם צריכים לקבל אותו. בהקשר של תביעה לנכות מעבודה מדובר בסיוע של קצבאות חודשיות אשר גובהן נקבע כתלות בחומרת המצב שלכם ובעצם בשיעור אחוזי הנכות שנקבע לכם, אך זאת יכול לכלול גם הטבות נוספות כדוגמת הטבות מס או סיוע במענקים חד פעמיים.

 

הגשת תביעה לנכות מעבודה

כל שצוין לעיל חייב להתחיל דבר ראשון מהגשת תביעה לנכות מעבודה וזאת כמובן כתלות בכך שאכן הנכות אשר נגרמה לכם נגרמה כתוצאה מהקשר כלשהוא לעבודה כדוגמת תאונות עבודה או מחלות מקצוע. המטרה של הגשת התביעה היא קודם כול לקבוע הכרה בתובע כבעל נכות כללית בהתאם למחלה שממנה הוא סובל. בהמשך לכך, ועדה רפואית תקבע את שיעור אחוזי הנכות בהתאם לבחינת המצב הרפואי ולהמלצות רפואיות.

 

עורך דין לתביעת נכות מעבודה

בדומה לכול תביעה אחרת גם בתביעת נכות מעבודה תוכלו להסתייע בעורך דין אשר מתמחה בתחום זה ובמקרה זה מדובר בתחום של תביעות המתבצעות אל מול הביטוח הלאומי. מטרתו של עורך הדין הוא לסייע לכם לקבל את מה שמגיע לכם לאור המצב שנקלעתם אליו אך יכול להיות כי מגיעים לכם פיצויים או סיוע גם מערוצים אחרים וגם זאת הוא יוכל לבדוק בהתאם למקרה הספציפי שלכם, מומלץ להתייעץ בהקדם האפשרי עם עורך דין מנוסה מהתחום.

 

אובדן כושר עבודה

דבר נוסף שכדאי להכיר בהקשר תביעות של נכות הוא אובדן כושר עבודה. מדובר במצב אשר יכול להיות זמני או לזמן ממושך אך בכול מקרה הוא גם כן מבוטח במסגרת הביטוח הלאומי. אנשים אשר הוגדרו כנתונים במצב של אובדן כושר עבודה זכאים לקבל סיוע מהביטוח הלאומי או אפילו מביטוח פרטי באם הם מבוטחים בפוליסה המבטחת זאת. אובדן כושר עבודה מתבסס על כך שאדם איבד את היכולת שלו להשתכר ולעבוד כמו בעבר ולכן זקוק לסיוע.

באם נקלעתם למצב של נכות מעבודה מגיע לכם לקבל סיוע מהביטוח הלאומי אך אתם חייבים לעבור דרך בהליכי הגשת תביעה לנכות כללית ובמקרה הצורך גם להתייחס לאובדן כושר עבודה. באם אתם לא יודעים אם אתם זכאים לכך, או היכן להתחיל, התחילו מליצור קשר עם איש מקצוע!

נכות מעבודה