מה קורה כשנכנסים לתאונת דרכים עם רכב לא מבוטח?

רכבים רבים על הכבישים בישראל אינם מבוטחים בביטוח מתאים/בביטוח בתוקף מה שמהווה לפי חוק עבירה פלילית. נהג ללא ביטוח חובה שהיה מעורב בתאונת דרכים ייחשף להשלכות שונות וביניהן הוצאות רפואיות ומשפטיות גבוהות ללא כיסוי ביטוחי. במאמר הבא: השלכות תאונת דרכים לנהג ללא ביטוח חובה – כל המידע.

 

חובה לדעת: האמת על ביטוח חובה לרכב

בישראל, חייב כל נהג לבטח את רכבו בביטוח חובה בהתאם לחוק. נהיגה ללא ביטוח מתאים חושפת את הנהג לאשמה בגין ביצוע עבירה פלילית מה שעשוי להתגלות בכל בדיקת רישיונות מזדמנת. עם זאת, כאשר הנהג מעורב בתאונת דרכים, משמעות נהיגה ללא ביטוח היא חמורה מאוד עבור הנהג.

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים כאן בארץ מחייב כל בעל רכב לבטח אותו בביטוח הבסיסי. ביטוח זה מקנה הגנה לנפגעים בתאונות דרכים לרבות הנהג, הולכי הרגל והנוסעים במכונית שנגרמו להם בגין התאונה נזקי גוף ועוגמת נפש.

ביטוח חובה מעניק כיסוי לכל נהג שלו ביטוח מתאים בתוקף ומחריג מקרים בהם נגרמה התאונה בכוונת זדון, הרכב נוצל למטרות פשע, נהיגה ללא רשות מבעל הרכב וכן מכונית שלא בוטחה בביטוח מתאים בשעת התאונה.

מה קורה כשנכנסים לתאונת דרכים עם רכב לא מבוטח?

תאונת דרכים ללא ביטוח

מה הדין במקרה בו נהג היה מעורב בתאונת דרכים כשהרכב לא היה מבוטח? בסיטואציה מעין זו נפגעי תאונת הדרכים יפוצו על ידי קרן המכונה “קרנית” שנועדה לטפל במקרים בהם המכונית המעורבת בתאונת דרכים לא בוטחה כיאות. עם זאת, כמובן שבמצב בו הרכב הפוגע המעורב בתאונה היה ללא ביטוח, הנהג לא יקבל פיצוי על ידי “קרנית” והוא אף עתיד להיתבע על ידה בגין הפיצויים שהוצרכה לשלם לנפגעים בגינו.

 

ההוצאות במקרה של תאונת דרכים עם רכב בלתי מבוטח

ההשלכה הכלכלית של תאונה ברכב לא מבוטח גבוהות ביותר וכוללות הוצאות רפואיות רבות כולל: ביקור אצל רופא משפחה, רופא מומחה, שהיה בחדר מיון, ביצוע ניתוחים כירורגים, אשפוז ושיקום. הוצאות אלו במקרה בו לא היה ביטוח – לא ימומנו על ידי ביטוח בריאות או קופת החולים כיוון שהיו אמורות להיות מוטלות על חברת הביטוח בה בוטח הרכב.

בהיעדר ביטוח, גם המימון לא יינתן לנפגע בתאונת הדרכים. חשוב לציין כי ההוצאות עשויות להצטבר לכדי סכומים גדולים מאוד המוטלים על בעל הרכב ועלולים להוות נטל כלכלי כבד מאוד. במקרה של תאונת דרכים ללא ביטוח חשוב מאוד להיוועץ עם עורך דין תאונה ללא ביטוח המתמחה בתחום זה.

 

רכב בלתי מבוטח – סיכום הסיכונים וההשלכות

רכב שאינו מבוטח בביטוח חובה עשוי לחשוף את הנהג לתביעה בגין עבירה פלילית, תשלום קנסות וכן אי כיסוי ביטוחי בכל מקרה של מעורבות בתאונת דרכים. בשורה התחתונה, חשוב מאוד לרכוש פוליסת ביטוח מתאימה לרכב במטרה לייצר כיסוי ביטוחי מתאים בכל מקרה של תאונה, כך ניתן למנוע קנסות, תשלומים גבוהים על הוצאות רפואיות ותשלום פיצויים.

מה קורה כשנכנסים לתאונת דרכים עם רכב לא מבוטח?