פניה לעורך דין רשלנות רפואית בהריון – מתי, ואיך מגישים את התביעה?

היריון זו תקופה מורכבת המחייבת מעקב צמוד, בדיקות, אבחונים ותרופות מתחילתו ועד סופו. למרות זאת, אנו שומעים בתקשורת לא פעם על רשלנות רפואית בהריון שיכולה אף להביא למות האישה או העובר. המאמר יפרט מתי כדאי לפנות לעורך דין רשלנות רפואית בהריון.

 

מה נחשב לרשלנות רפואית בהיריון?

רשלנות רפואית בהיריון עלולה לגרום למצבים בלתי הפיכים בריאותיים ותפקודיים לאם או לעובר. מדובר על סיבות כתוצאה מחוסר מעקב או מעקב רפואי לקוי, חוסר אבחון, אבחון מאוחר או פענוח לא נכון של התוצאות, מתן תרופות שהחמירו את המצב או לא מנעו את הבעיה, אי שליחה לבדיקות הנדרשות בהתאם לגיל ולחודש של ההיריון כמו: בדיקות אולטרה סאונד, שקיפות עורפית, בדיקת חלבון עוברי, בדיקת מי שפיר, סריקות מערכתיות, בדיקות גנטיות וכיוצא בזה.

בנוסף, אי יידוע המשפחה על מומים אפשריים זו רשלנות רפואית שכן הם מצפים לילד בריא שבדיעבד יכלו למנוע את לידתו בעקבות מום. ההתייחסות הרפואית צריכה להיות גם בהתאם למחלות כגון סוכרת היריון, בעיות בלחץ הדם, היריון בסיכון גבוה וכד’.

 

מתי תובעים רשלנות רפואית בהיריון?

בהנחה ונולד עובר עם בעיות התפתחותיות ו/או פיזיות כתוצאה ממום מולד שלא אובחן על ידי הרופא, ניתן לתבוע את המוסד הרפואי על רשלנות רק כאשר הילד מגיע לגיל 7. במידה ומדובר על רשלנות רפואית שגרמה למוות, המשפחה הקרובה יכולה לתבוע פיצוי. חוק ההתיישנות על רשלנות רפואית הוא 7 שנים.

לפיכך, יש לאגד את כל המסמכים הרפואיים, הבדיקות והאבחונים שנעשו, תרופות שניתנו וכד’. בנוסף, יש לקבל חוות דעת רפואית מרופא מומחה על מנת להוכיח שאם לא הייתה רשלנות התוצאות היו שונות. במילים אחרות, יש להוכיח את הקשר הסיבתי בין הרשלנות לנזק שנגרם לאישה או לעובר. עדיף לפנות כמה שיותר מוקדם לעורך דין רשלנות רפואית, לבדוק אם יש עילה לתביעה על רשלנות ולקבל ייעוץ מקצועי. לאינפורמציה נוספת הקליקו על הקישור https://www.df-law.co.il.

 

דוגמאות לרשלנות רפואית בהיריון

ישנן לא מעט דוגמאות על רשלנות רפואית בהיריון. למשל, אישה שלה ולבעלה יש גנים של לבקנות ועיוורון רוצים להביא ילד בריא לעולם אך לא נשלחים לבדיקות גנטיות או ולטיפול הפרדת גנים על מנת לבצע הפרייה חיצונית ולא מיודעים על האפשרות הזו, יכולים לתבוע על רשלנות רפואית במידה ולעובר יהיו מומים.

דוגמה נוספת הן בדיקות כמו מי שפיר או סיסי שלייה שנעשו ומהם עלו ממצאים מחשידים אך לא נעשה דבר. התוצאות שהביאו לזיהום, רעלת היריון או מומים בעובר הן רשלנות רפואית בהקשר זה. דוגמאות נוספות הן חוסר התייחסות לתלונות של האישה ההרה, לגודל העובר, למצוקה עוברית ועוד. לסיכום, אם אתם מתלבטים לגבי רשלנות רפואית בהיריון אל תהססו לפנות לקבלת ייעוץ מקצועי מעורך דין רשלנות רפואית.

אישה בהריון מחזיקה בבטן - תמונה בשחור לבן
אישה בהריון מחזיקה בבטן – תמונה בשחור לבן