פיצויים תאונת דרכים פריצת דיסק  

לפגיעות מתאונת דרכים יכולות להיות השלכות לאורך זמן שמותירות כאבים כרוניים והתמודדות עם מצבים איתם צריך לחיות כל החיים. אחת מהן היא פריצת דיסק. המאמר יעסוק בפיצויים מתאונת דרכים על פריצת דיסק.

 

מהי פריצת דיסק?

פריצת דיסק היא היחלשות של הסיבים העוטפים את הדיסקים שבין החוליות. ההיחלשות יכולה להיות תוצאה של התנוונות וזקנה או כתוצאה מגורם פתאומי כמו תאונת דרכים או חבלה אחרת. בעת ההיחלשות נקרעת המעטפת והחומר פורץ החוצה מה שמביא לכאבים כרוניים תוך זמן קצר. לרוב התופעה מתרחשת בעמוד השדרה התחתון כי אזור המותניים נושא יותר משקל.

כשמדובר בתאונת דרכים בדרך כלל ייפגע עמוד השדרה הצווארי כתוצאה מ”צליפת שוט”. כלומר, הראש זז בפתאומיות קדימה ואחורה וכך נגרמת הפריצה. הפריצה היא נכות רפואית שעלולה לפגוע בכושר ההשתכרות, בתפקוד היום יומי ולגרום לנכות. זו הסיבה שלאחר תאונת דרכים יש לפנות לייעוץ של עורך דין תאונות דרכים על מנת לתבוע את הפיצוי הראוי.

 

איזה פיצוי ניתן על פריצת דיסק מתאונת דרכים?

סכום הפיצויים על פריצת דיסק כתוצאה מתאונת דרכים הוא גבוה מאחר והתפקוד הכללי נפגע. ישנם אנשים שכל חייהם יסבלו או כאלו שיבחרו לעבור ניתוח בגב שעלול לגרום לתוצאות כושלות ולהחמיר את הנזקים. הפיצוי מגלם בתוכו את הפסדי השכר, הוצאות רפואיות, עוגמת נפש, עזרה בבית, תרופות, פגיעה נפשית ונכות הנקבעת על ידי רופא מומחה מטעם בית המשפט.

על פי חוק הפלת”ד כל אדם שעבר תאונת דרכים, בין אם הוא אשם ובין אם לא, יכול לתבוע את הפיצוי על הנזקים מחברת הביטוח חובה של הנהג הפוגע. במקרה של פריצת דיסק יש להוכיח שהיא נגרמה עקב התאונה ולא מהיחלשות הדיסק עקב שינויים ניווניים בחוליות.

 

מה מומלץ להכין לקראת תביעת הפיצוי?

ברגע שמתרחשת תאונת דרכים יש לקבל סיוע רפואי ראשוני ולשמור את המסמכים הרפואיים בהם מתעודת תאונת הדרכים. במקביל יש גם לקבל אישור מהמשטרה על תאונת הדרכים. לאחר השחרור מבית החולים הנפגע יופנה להמשך טיפול בקהילה, דהיינו בקופת חולים.

בעת חשש לפריצת דיסק רופא המשפחה יפנה את הנפגע לאורתופד והוא ישלח לצילומי סיטי או mri שיקבעו אם יש פריצת דיסק ומהי החומרה שלה. את כל התוצאות, הבדיקות, הצילומים והמסמכים יש לשמור על מנת שיהיה ניתן לתבוע את הפיצוי.

 

האם פריצת הדיסק תופיע מייד אחרי התאונה?

הכאבים בגב התחתון או בעמוד השדרה הצווארי יכולים להופיע מייד לאחר תאונת הדרכים או לאחר מספר ימים. הכאבים לא רק יהיו מקומיים אלא יקרינו לאזורים אחרים בגוף. כאשר הפריצה בגב התחתון הכאבים מקרינים לרגליים ולישבן וכאשר הפגיעה בעמוד השדרה הצווארי הכאבים מקרינים לידיים, לשכמות, לכתפיים ולראש. בין היתר יופיע נימול בידיים וברגליים ופגיעה נוירולוגית שמחייבת טיפול. לסיכום, הסבל הוא גדול וכך גם הפיצוי על פריצת דיסק עקב תאונת דרכים.

תאונת דרכים