פיצויים מחברת הביטוח – לא עסק פשוט

לכל אחד מאיתנו יש ביטוח כזה או אחר, בגינו אנחנו משלמים פרמיות חודשיות קבועות, כאשר הציפייה שלנו היא לקבל את הפיצויים המגיעים לנו בעת קרות המקרה הביטוחי בקלות ובמהירות. אך למעשה, קבלת הפיצויים המגיעים לנו מחברת הביטוח אינה סיפור כל כך פשוט

 

הרעיון המרכזי העומד מאחורי הביטוחים

על אף שאנחנו שרבים מאיתנו בטוחים כי גורלם נמצא בידם, הרי שהמציאות מראה כי לא תמיד ניתן לצפות את העתיד וכי מקרים כמו תאונות דרכים, נזקי טבע ומחלות קשות, הן רק חלק מהמקרים העלולים לקרות לכל אחד ואחת מאיתנו.

התרחשותם של אירועים פתאומיים ובלתי צפויים אלו, כרוכה לרוב בהוצאות כספיות לא מבוטלות וכדי להתמודד עם אפשרות כזו, הרי שאנשים רבים פונים לחברות הביטוח השונות, אשר תמורת תשלום פרמיה חודשית, מוכנה לשלם לנו פיצויים מוסכמים עם קרות המקרה הביטוחי. אך האם תביעות חברות ביטוח או תביעות ביטוח לאומי הן סיפור כל כך פשוט?

 

להכיר את עולם הביטוח

החשש מהלא נודע וממקרי קטסטרופה שונים, הביא לכך שניתן למצוא כיום מגוון סוגי ביטוחים המחולקים לביטוחים אלמנטריים (רכוש), ביטוחים פנסיוניים, ביטוחי בריאות וביטוחים ימיים / אוויריים, הנוגעים להובלת מטענים וכלי שיט / טיס.

את פוליסות הביטוח השונות, ניתן לרכוש כיום במגוון דרכים פשוטות ומהירות, חלקן אפילו בלחיצת כפתור פשוטה, כאשר אנשים רבים נוטים להסתכל על הפרמיה החודשית ופחות על הכיסויים והאותיות הקטנות המרכיבות את הפוליסה ותנאיה.

 

תביעת ביטוח – מה כל הסיפור?

עם קרות המקרה הביטוחי והרצון שלנו לממש את הזכויות המגיעות לנו, הרי שנופתע לגלות כי ניהול תהליך התביעה, אינו עסק כל כך פשוט כפי שחשבנו, כאשר תשלום הפרמיה החודשית אינו מהווה בהכרח ערובה לכיסוי וקבלת התביעה.

כך, חברות הביטוח השונות, לרבות המוסד לביטוח לאומי, נוטות להערים קשיים ולחקור לעומק כל מקרה תביעה, באופן היכול להיות מתיש ומתסכל למדי. זאת מלבד העובדה, כי אנשים רבים כלל אינם מודעים לתנאי הפוליסה ולמקרים בגינם הם יכולים לתבוע.

 

תביעת ביטוח? רק עם עורך דין

מלבד הצורך להתמצא בסעיפי הביטוח השונים, המנוסחים לרוב בשפה משפטית שלא כל כך בהירה לאדם מן השורה, הרי שבמרבית המקרים, תהליך הגשת התביעה הוא תהליך בירוקרטי מתיש ומסורבל למדי, המביא אנשים רבים לטעויות הגורמות להמתנה ממושכת ואף דחיית התביעה.

לפיכך, במידה ואתם מעוניינים לתבוע את הפוליסה שלכם, מומלץ לפנות לעורך דין מקצועי ומנוסה, בעיקר לפני הגשת התביעה, אך גם במקרים בהם אתם מעוניינים לערער, למיצוי מלא של הזכויות והפיצויים המגיעים לכם.

 

לתבוע את הפוליסה ולקבל את המגיע לכם

ראינו אם כן, כי פוליסות הביטוח השונות נועדו להבטיח לנו עזרה בהוצאות הכלכליות הנלוות למקרה הביטוחי תמורת פרמיה חודשית, כאשר לצד החשיבות של ביטוחים אלו, אנשים רבים נוטים לייחס חשיבות רבה לפרמיה ופחות לכיסויים והתנאים השונים.

כך, חוסר המודעות לתנאי הפוליסה, יחד עם הבירוקרטיה המסורבלת, הופכים יחדיו את תהליך התביעה לעסק לא פשוט וכדי לממש את זכויותיכם והפיצויים המגיעים לכם, חשוב להגיש את התביעה עם עורך דין מקצועי ומנוסה בתחום.

תביעת ביטוח