סימנים מוקדמים לרטיבות וצורך בייבוש תת רצפתי

אבחון מוקדם הוא מונח מתחום הרפואה, אבל הוא מתאים גם לתחום האינסטלציה. מערכות אינסטלציה עומדות בלחצים רבים וחשופות לפגעים רבים, בעיה במערכת יכולה להיות קטנה בהתחלה ונוכל להתעלם מהסימנים המקדימים אבל לאחר מכן נאלץ לבצע תיקונים גדולים ויקרים. אספנו בשבילכם סימנים מקדמים שדורשים טיפול בבעיות אינסטלציה שונות

 

רטיבות ונפיחות בקירות

כאשר הקירות מתנפחים ומתחילים להופיע עליהם כתמים מכוערים בצבעי ירוק וכחול, זה סימן מובהק לבעיה של רטיבות ומים כלואים. כאשר אתם רואים בעיה כזאת חשוב מאוד לטפל בה בהקדם. הקירות יכולים לספוג נזק רציני וכדאי להימנע מכך. סימנים כאלה יכולים להיות מאוד מתסכלים כיוון שאנחנו לא יודעים את מקור הנזילה. במקרים כאלה כדאי להשתמש בעזרה של מקצוען כדוגמת אושר לוי מאתר הנזילות של ישראל. חבל להישאר עם התסכול או לתלות את הבעיה בגיל של הבית ומערכת הצנרת. בעזרת מקצוענים תמצאו את הבעיה ותחסכו כסף רב על תיקונים חוזרים ונשנים.

 

חשבון מים מנופח

הנה סימן מאוד פשוט שיש בעיה. מישהו רוצה מכם הרבה יותר מדי כסף! אם קיבלתם חשבון מים מנופח באופן עקבי יכול להיות שיש נזילה בנקודה מסוימת במערכת. במקרה כזה יש לכם מזל, כי עוד לפני הופעת סימנים בבית שלכם כמו נפיחות ורטיבות שדורשות טיפול יקר, תוכלו למצוא את הבעיה ולטפל בה.

 

תקלות בחשמל

רטיבות בקירות יכולה לגעת גם במערכת החשמל. בעיות במערכת החשמל יכולות להעיד על רטיבות שחודרת את הקווים. כאשר אין הסבר לבעיות אקראיות במערכת החשמל – זה סימן לרטיבות. כדי להימנע מנזק אקוטי למערכת ולמכשירי החשמל שלכם, הזמינו מקצוען למצוא את מקור הבעיה.

 

אבקה לבנה ועובש

סימן נוסף לבעיה מתפתחת של רטיבות תת רצפתית הוא אבקה לבנה שמופיעה בין המרצפות. סימן זה מעיד על קיומם של מים כלואים מתחת לרצפות. גם סימן זה מאפשר לכם לטפל בבעיה לפני שהיא הוחמרה עד לכדי נפיחות ורטיבות בקירות. גם הופעה של עובש מעידה על קיומה של לחות לא רצויה. עובש גם יכול להיות מסוכן לבריאות ולכן יש לטפל בבעיה בהקדם.

 

טיפול ברטיבות

קודם כל עליכם לאבחן את מקור הרטיבות. מקצוענים יוכלו להשתמש במצלמה טרמית כדי למצוא את מקורות הנזילה. לאחר שהנזילה עצמה תטופל, תוכלו לבצע ייבוש תת רצפתי בעזרת מכונה. זוהי טכנולוגיה חדשה שתחסוך לכם טיוח חדש ותחסוך הרמה של הרצפה לצורך ייבוש. הייבוש נעשה בעזרת מכונה ששולחת זרועות שיודעות לשאוב מים כלואים בטכנולוגיית ואקום ולהזרים אוויר חם להשלמת הייבוש. זהו תהליך שאורך כמה שבועות ופותר את הבעיה מהשורש.

 

סיכום

ניתן לומר שככל שתקדימו להתמודד עם בעיית הרטיבות, כך ההתמודדות תהיה פשוטה וזולה יותר. אל תזניחו את התשתיות של הבית ואל תחכו לנזילות רצינות וריחות רעים שיהרסו את חוויית המגורים שלכם. טפלו בסימנים המוקדמים של הרטיבות ותחסכו כסף ועוגמת נפש.

מצלמה תרמית