נזק לדירה, סכסוכי שכנים, וכל מה שביניהם

נזק נגרם לדירה שלכם כתוצאה מגורם כלשהו? נקלעתם לסכסוך מסוים עם שכן אחר בבניין משותף? בבתים משותפים, הדברים האלה הרבה יותר נפוצים מאשר נהוג לחשוב. נזק שנגרם לדירה שלכם וסכסוכים עם שכנים יכולים לפגוע באיכות החיים וגם לעלות לא מעט כסף. הנה כל מה שצריך לדעת על הסיטואציות הללו.

 

נזקים לדירה

נזק עשוי להיגרם לדירה כתוצאה ממספר גורמים. מזג אוויר חריג במיוחד וגם התיישנות של תשתיות הבית יכולות לגרום לנזק כזה. כאשר גרים בבניין משותף, עשוי להיגרם נזק דווקא מגורמים אנושיים, שהם לא האנשים שגרים בדירה. השכנים שלכם יכולים לגרום לנזק בדירה שלכם, במספר דרכים שונות.

למשל, ייתכן ששכן יבצע שיפוץ בצורה לא אחראית, וכתוצאה מכך יפגע בקיר המשותף לו ולשכן. כמו כן, פגיעה עשויה להתרחש כאשר תשתית מסוימת של השכן, כמו צנרת, נפגעת ומזיקה דווקא לדירה שלכם.

 

סכסוכי שכנים

בבניין משותף עשוי להתרחש סכסוך בין שכנים, שמאפשר תביעה מול המפקחת על הבתים המשותפים. סכסוך בין שכנים יכול להיגרם בין שכנים מגוונים – צעירים או מבוגרים, וותיקים או חדשים, יחידים או משפחות. סכסוך בבניין משותף פרוץ לרוב בעקבות התנהלות של אחד השכנים, כמו עשיית רעש בשעות לא סבירות, או עקב שימוש של שכן מסוים בתשתית של הבניין בצורה לא תקינה.

 

מה ניתן לעשות במקרים האלו?

נזק לדירה כתוצאה משכן או סכסוך עם שכנים עשויים לפגוע בצורה משמעותית באיכות החיים שלכם. אף אחד לא היה רוצה להיקלע למצבים הללו כשהוא גר בבניין משותף. ניתן לבצע כמה פעולות על מנת להגיע למצב בו אתם לא נפגעים ופותרים את המצב.

 

שיחות עם השכנים

הדבר הראשון שכדאי לעשות הוא לדבר עם השכנים שלכם. רוב האנשים הם נורמטיביים ולא רוצים להיקלע לסכסוכים או צרות. ייתכן ששיחה כנה בין שני שכנים מסוכסכים תוכל לפתור את הבעיות שלהם בצורה מהירה ויעילה.

 

שיחות עם ועד הבית

אם שיח עם השכנים שלכם לא עבד, אפשר לערב את ועד הבית. ועד הבית הוא גוף ניטרלי שמוסמך על ידי שאר הדיירים בתור מייצג של הבניין. התערבות של הועד יכולה לגרום לשכן הבעייתי להבין את הסיטואציה ולהגיע לפשרה.

 

פנייה אל עורך דין

אם גם ועד הבית לא עוזר, זה השלב לפנות אל עורך הדין. תציגו בפניו את המקרה שאירע לכם, תתייעצו איתו ותוכלו להבין מהן הפעולות המשפטיות שתוכלו לנקוט בהן, ביחד עם עורך הדין שלכם, להחזרת המצב לקדמותו.

 

המפקחת על הבתים המשותפים

אם הועד משתכנע בצדקתכם במקרה של סכסוך עם שכן, אתם יכולים להגיש עם הועד ועם עורך הדין שלכם תביעה למפקחת על הבתים המשותפים. תפקידה הוא לבחון תביעות כאלו בין היתר וליישב את המחלוקות בבניין.

תביעה מול המפקחת