מהי הדרך הנוחה ביותר לדיווח על תשלום מס בארה”ב?

תשלום המיסים מהווה מקור הכנסה עיקרי כמעט בכל מדינה, על אחת כמה וכמה כשמדובר במעצמה כלכלית כמו ארה”ב. בהתאם לכך, לשיטת המיסוי בארה”ב קיימים לא מעט מאפיינים ייחודיים וביניהם, חובת הדיווח הפרסונלית. מהי אם כן חובת הדיווח? ומהי הדרך הנוחה ביותר לדיווח על תשלום מס בארה”ב?

 

מהי חובת הדיווח לרשות המיסים בארה”ב?

אזרחי ארה”ב, לרבות אלו המחזיקים בגרין קארד, מחויבים בדיווח מס לרשות המיסים האמריקאית (IRS), בגין ההכנסות שלהם ולעיתים, גם בגין חשבונות זרים, דוגמת חשבונות בנק, קרנות פנסיה, ביטוחי מנהלים ועוד.

חובת הדיווח לרשות המיסים חלה בצורה נרחבת גם על אזרחי ארה”ב שאינם מתגוררים בארה”ב וכן על אזרחים זרים, בגין פעילותם הפיננסית בארה”ב. כדאי לדעת כי, חבות הדיווח חלה ללא קשר לחבות המס בפועל, כך שגם אם אתם לא נדרשים לשלם מס, הרי שעליכם יהיה לדווח לרשויות המיסים בהתאם ובדרך המומלצת – דיווח מס שנתי עם מס אמריקה.

 

מהם תנאי הדיווח לרשות המיסים?

דיני המיסים בארה”ב נחשבים לתחום מורכב וסבוך ובנוסף על כך, הם יכולים להשתנות בין מדינה למדינה בארה”ב. תנאי הדיווח העיקריים מתחלקים בין שתי קטגוריות עיקריות:

 

שכירים

חובת הדיווח בארה”ב תחול על שכירים בהתאם לרמת ההכנסה השנתית (מכלל מקורות ההכנסה בעולם), הגיל והמצב המשפחתי.

 

עצמאים

הקריטריונים הקובעים את חובת הדיווח לרשות המיסים עבור עצמאים, נוגעים בעיקר לרווחיו וככל ויעלו על 400$ תחול חובת הדיווח.

 

כיצד מתבצע הדיווח לרשות המיסים בארה”ב?

הדיווח לרשות המיסים מתבצע באמצעות טפסים ייעודיים: טופס 1040 המיועד לאזרחי ארה”ב ומחזיקי גרין קארד (אותו יש להגיש עד לתאריך ה- 15.4 של שנת המס העוקבת) וטופס 1040NR, המיועד לדיווח של אזרחים זרים בגין פעילותם הפיננסית בארה”ב (אותו יש להגיש עד לתאריך ה- 15.6 של שנת המס העוקבת).

 

הדרך הנוחה והמומלצת להגיש את דיווחי המס בארה”ב

בעידן הדיגיטלי של ימינו, ניתן יהיה להגיש את טפסי הדיווח באופן מקוון, אך לאור עצם העובדה כי דיני המיסים בארה”ב משתנים בין מדינה למדינה וכל חריגה ודיווח לא מדויק עלולים לעלות בסנקציות ועונשים שונים, דוגמת קנסות, שלילת הדרכון ואף עונשי מאסר בפועל, ההמלצה הרווחת היא להיעזר בשירותיה של חברה מקצועית ומנוסה בתחום.

 

מהם היתרונות של חברה מקצועית ומנוסה בתחום?

הגשת דיווחי המס עם חברה מקצועית ומנוסה בתחום, תעניק לכם ראש שקט ובטוח בכל הנוגע לחובת הדיווח החלה עליכם. בנוסף על כך, עם חברה מקצועית בתחום תוכלו להבטיח לעצמכם כי מיציתם את מלוא זכויותיכם, לרבות האפשרות בדיקת זכאותכם לקבל החזרי מס.

 

לסיכום

דיני המיסוי האמריקאים נחשבים למסועפים ומורכבים וכוללים בין היתר את חובת הדיווח הנרחבת, בה מחויבים אזרחי ארה”ב ומחזיקי גרין קארד וכן אזרחים זרים, בגין פעילותם הפיננסית בארה”ב. בכדי למלא את הטפסים השונים בדרך המיטבית ומצות את זכויותיכם באופן מקסימלי, מומלץ להיעזר בשירותיה של חברה מקצועית ומנוסה בתחום.

דיווח מס שנתי עם מס אמריקה