נהיגה במהירות מופרזת – מה העונשים?

נהיגה במהירות מופרזת הייתה בעבר עבירה קלה, אך היום הפכה לעבירת תנועה חמורה מאוד. מחקרים הוכיחו כי ככל שמהירות הנהיגה גבוהה יותר ישנו סיכוי לתאונה וכי כל סיכוי לתאונה כזו עלולה להכיל הרוגים. בעקבות המצב, תוגברה האכיפה כלפי נהגים הנוהגים במהירות מופרזת וגם הוחמרו העונשים. במאמר זה נסביר לכם על כל סוגי העונשים הקיימים.

 

מה ניתן לעשות אחרי קבלת הדו”ח?

במקרה של הזמנה לבית משפט בעקבות נהיגה במהירות מופרזת יש להתייעץ עם עו”ד לתעבורה. במקרה של דו”ח בלבד ניתן להגיש ערעור על הדו”ח תוך 90 יום, אך סבירות קבלת הערעור על ידי משטרת ישראל הוא נמוך, בייחוד כי האכיפה מתבצעת על ידי מכשירים אלקטרוניים. טענות על ערעור הדו”ח כמו “לא התקיימה נסיעה במהירות מופרזת כפי שהשוטר טוען” לא תתקבל ומקבל הדו”ח יופנה להגשת בקשה למשפט. עוד מידע מקיף על מהירות מופרזת ניתן לקבל מעורכי דין לתעבורה.

 

מה הם העונשים לנהיגה במהירות מופרזת?

בשטח עירוני:

  • ‎0 עד 20 קמ”ש מעל המהירות המותרת בחוק – קנס כספי בגובה ‎250 שקלים.
  • ‎21 עד 30 קמ”ש מעל המהירות המותרת בחוק – קנס כספי בגובה ‎750 שקלים וצבירה של 8 נקודות.
  • ‎31 עד 40 קמ”ש מעל המהירות המותרת בחוק – קנס כספי בגובה 1,500 שקלים וצבירה של 10 נקודות.
  • מעל 40 קמ”ש מהמהירות המותרת בחוק – הזמנה לדין ו-10 נקודות.

 

מהירות מופרזת בשטח בין-עירוני:

  • 0 עד 25 קמ”ש מעל המהירות המותרת בחוק – קנס כספי בגובה ‎250 שקלים.
  • 26 עד 40 קמ”ש מעל המהירות המותרת בחוק – קנס כספי בגובה 750 שקלים ‎וצבירת 8 נקודות.
  • 41 קמ”ש מעל המהירות המותרת בחוק – קנס כספי בגובה של 1,500 שקלים וצבירת 10 נקודות.
  • 50 קמ”ש מעל המהירות המותרת בחוק – הזמנה לדין ו-10 נקודות.

 

מה היא פסילה מנהלית?

נהגים המקבלים דו”ח, קנס או זימון לדין בעקבות עבירות נהיגה במהירות מופרזת עלולים להיות בסכנת שלילת רישיון. משטרת ישראל יכולה לקחת את רשיונו של הנהג שעבר על החוק ולפסול אותו למשך חודש. הפסילה הינה ניתנת לערעור, ניתן להגיש לבית המשפט לעבורה בקשת ביטול או קיצור זמן פסילת הרישיון. יש לציין כי מומלץ לפנות לעורך דין על מנת להצליח לעבור את הליך הבקשה.

 

האם נהיגה מופרזת היא עבירה חמורה?

התשובה תלוי בנסיבות המקרה. דין עבירה שמגיע לקנס של 250 שקלים ללא ניקוד איננו משתווה לדין עבירה עם ניקוד, שלילת רישיון ואף עמידה למשפט. אך עם זאת, גם אם לא מדובר בקנס גדול או עבירה שדורשת הגעה למשפט, מהירות מופרזת עלולה להיות בעלת השלכות על רישיונו של הנהג שביצע את העבירה. צבירת נקודות יכולה להוביל לקורס נהיגה מונעת. הגעה ל-36 נקודות יכולה להוביל לפסילת רישיון לשלושה חודשים וכן הלאה. כך שמוטב לשים לב.

נהיגה במהירות מופרזת