מערכת יחסים כושלת? כך תשפרו אותה!

אם אתם מרגישים שכל מחלוקת קטנה מוציאה אתכם משליטה, שתדירות יחסי המין הולכת ופוחתת ושלעתים גם היכולת שלכם להכיל מגיעה לקצה, סימן שמערכת היחסים שלכם נמצאת במשבר. אבל האם להגדיר אותה כזוגיות כושלת? עדיין לא מאוחר למצוא דרכים טובות לתקן אותה:

זוגיות היא מסע שעובר דרך שינויים אישיים, חברתיים, משפחתיים ותעסוקתיים. היא צולחת מלחמות, מגיפות עולמיות ומשברים כלכליים ולעתים גם לא. כולנו היינו מעוניינים לחשוב שאהבה חזקה מהכל ולכן אם זה אמיתי באמת – הזוגיות תשרוד בכל מצב.

יחד עם זאת, כדי לשרוד יחד גם כששני הצדדים נמצאים “על הקצה”, צריך לפעול ולרצות לשפר אותה. אז אם אתם מרגישים שמערכת היחסים הזוגית שלכם צריכה איפוס, הצתה והתעוררות מחודשת, הנה צעדים לשיפור שלה:

 

תסתכלו על התקופה בצורה רוחבית

אמנם הזוגיות חווה טלטלה כרגע, אבל המטרה היא לצאת ממנה מחוזקים. עשו לכם דייט יחד, שפותח באמת את הדברים שעוברים ביניכם ממבט על, כלומר מבלי להתעכב על פרטים או אירועים נקודתיים.

רגשות, מחשבות ודפוסים כלליים אמורים להתבטא כאן יותר, תוך שאתם יוצרים מרחב אינטימי ומודע. נסו לדון בנושאים כמו הרגלים חדשים שהשתלבו בקשר או שסיגלתם, נקודות שיא ושפל בזוגיות, דברים שמרגיזים אתכם לעומת דברים שתרצו לשמר וכן הלאה.

 

עכשיו התור לאהבה

קשר ארוך ומוצלח מתנהל לא פעם באמצעות מחוות קטנות ורומנטיות שגורמות להתאהבות מחודשת. זה בטח לא קל לייצר מחוות כאלה סתם פתאום, אבל בוודאי שהרבה יותר לא קל לחוש פחות אהובים, מחוזרים ומוערכים סתם כי החיים נחתו עליכם. נסו לחזור שוב לעצמי הרומנטי שלכם ולתבל את הקשר באהבה מופגנת יותר, פתקים, מילים טובות, מתנות קטנות ועוד.

 

קחו רגע לעצמכם

זוגיות היא סגנון חיים אינטנסיבי ולכל אחד אמור להיות בו קצת מקום גם לעצמו. אם אין לכם, זה הזמן להתפתח אישית ולטפח חברים ותחביבים. צרו לעצמכם זמן איכות בתוך השגרה כדי לפתח זהות עצמאית ומוצלחת, שתעניק לכם חוסן מנטלי, עולם פנימי עשיר יותר וגם יותר עניין והערכה מבני הזוג.

 

מגע אינטימי לעלייה בתשוקה המינית

אין ספק שמציאות עמוסה, לחוצה ואולי לעתים חסרת וודאות מדכאת את התיאבון המיני ופוגעת באינטימיות בין בני זוג רבים.

כדי לשפר את מערכת היחסים חשוב להקדיש גם זמן ותשומת לב לאינטימיות ביניכם: נשיקות, חיבוקים, מגע יד, ליטוף ומבט צריכים ללוות את האנרגיה שלכם – מה שמשפיע על בניית ביטחון עצמי ועל עיצוב האישיות הפרסונלית והזוגית שלכם. ואם אתם מרגישים שהחשק המיני נפגע, מוצרי קמגרה פארם יעזרו לכם לחזור ללילות סוערים ומלאים בתשוקה.

 

תחגגו את הקשר הרומנטי

אל תהססו לצאת ולבלות יותר, לתעדף משאבים לבילוי משותף גם אם יש בבית ילדים ולמצוא דברים שאתם אוהבים לעשות יחד. זה יכול כמובן להיות גם במיטה אבל גם מחוצה לה בפעילויות כמו מסעדה, טיול, הופעה או פאב. כשאתם אוהבים ומפגינים אהבה, מבלים וחווים יחד, הטעינה באנרגיה מיידית ביותר והיא תשפיע על המשך החיים המשותפים יחד.

מערכת יחסים כושלת