מימון לרכב – איך תמצאו את העסקה הטובה ביותר?

קנייה של רכב אינה זולה ולכן, קיימות דרכים שמסייעות ברכישה כזו, אחת מהן היא מימון עבור הרכב.

לכל מקור למימון היתרונות והחסרונות שלו, על כן, חשוב שתדעו מהם לפני שתבחרו באחד מהם.

כל זאת בכתבה שלפניכם.

 

למה מימון?

קנייה של רכב בין אם הוא משומש ובין אם הוא חדש, היא עסק לא זול. מסיבות רבות עדיף לקנות רכב יחסית חדש, יד שנייה או שלישית ובוודאי יד ראשונה. בכדי לעשות זאת, תצטרכו להשקיע סכום רב של כסף, שלא תמיד נמצא בהישג יד. על כן, באמצעות מימון לרכב חדש תוכלו להרשות לעצמכם לקנות את הרכב שתמיד חלמתם עליו.

 

 

מאיפה מתחילים?

לפני שתחליטו על מקום שדרכו תבצעו את העסקה, חשוב שתכירו את הקריטריונים שמשפיעים על קביעת המימון. בדקו את ההון העצמי שלכם ומסגרת התקציב שאתם מוכנים להשקיע, שנית, בדקו את המחיר של הרכב. כך תוכלו לבחון את ההצעות השונות בשוק והתאמתן למצבכם.

 

העסקה הטובה ביותר למימון

עסקה טובה תלויה במספר קריטריונים הקשורים בין היתר במאפייני הקונה. עסקה שתהייה טובה עבור רוכש אחד, עלולה להיות אופציה פחות טובה לאחר. חשוב לבדוק את האופציות הקיימות בשוק בהתאם לשיקולים אישיים, הקשורים בהון עצמי, בתנאים שמציעים לכם, האם יש לכם קופות גמל ועוד. נמנה מספר דרכים אפשריות למימון.

 

דרך הבנק

זוהי פרוצדורה פשוטה יחסית, כאשר התנאים לקבלת מימון הם קלים ונוחים. אולם חשוב שתדעו כי במידה ותקנו מכונית חדשה או מעל סכום מסוים, ייתכן וסניף הבנק ידרוש מימכם שיעבוד של הרכב כערבות להחזר ההלוואה. בכל אופן, לעיתים לא תדרשו לכך וחשוב לבדוק מול הבנק שלכם. את המימון תוכלו לקבל גם בבנקים הגדולים והמוכרים וגם בכאלה קטנים יותר.

 

אלטרנטיבות לבנק

במידה ויש לכם קופת גמל, חיסכון של פנסיה או קרן השתלמות, דעו שגם דרכן תוכלו לקבל מימון עבור רכישת רכב. תנאי ההלוואה הם נוחים והערבות שהחברות לוקחות הן מהחסכונות שלכם אצלם. קיימות מספר חברות שנותנות מימון כזה ושווה שתבדקו מה הוא כולל בחברה שלכם. בנוסף, תוכלו לקבל הלוואה דרך חברות למימון ישיר. אך כאן חשוב שתדעו כי התנאים בהן פחות טובים מאשר בבנק והן גם דורשות לשעבד את הרכב.

 

מימון דרך חברות הרכב

דרך נוספת לקבל מימון היא באמצעות יבואן הרכב או חברות הליסינג. היתרון בלעשות מימון דרכם שסיוע זה עשוי להיות יחד עם שירותים והצעות נוספות שהקונה יכול לקבל על כולן ביחד מחיר נוח וגמיש.

 

לסיכום

כשעושים מימון עבור רכב חשוב לקחת בחשבון שיקולים רבים לפני שבוחרים עסקה. תצטרכו לבחון קריטריונים של הצעות לפי מה שמתאים לכם וכן, כאלה שיש בהן כמה שפחות חסרונות. תוכלו לעשות זאת למשל דרך הבנק שלכם, או דרך חברות הרכב, כאשר לכל אופציה היתרונות שלה.

 

רכב יוקרה