מעצבים מחדש את הגינה או המרפסת – איזה מטבח חוץ הכי ישתלם לכם?

בשנים האחרונות שוק מטבחי החוץ תפס תאוצה משמעותית, יותר ויותר בעלי בתים פרטיים מעוניינים במטבח חוץ בגינה או במרפסת. מטבח חוץ מאפשר הרחבת ושדרוג של חווית האירוח בגינתכם, גם לכם כמארחים וכמובן לאורחים. בבחירתכם במטבח חוץ חדש חשוב להתייחס למספר שיקולים אשר יבטיחו לכם את מטבח החוץ הטוב והמשתלם ביותר. 

 

מה זה בכלל מטבח חוץ ולמה צריך אותו?

ובכן, מטבח חוץ הוא מעין הרחבה של המנגל הישן והטוב אותו כולם מכירים. בנוסף להכנת האוכל עצמו, מטבח חוץ מאפשר את חווית המטבח השלמה, ממש כמו במטבח שבבתיכם. היתרון המובהק באחזקת מטבח חוץ הוא הנוחות שהשימוש בו מאפשר: כיור, פח אשפה, מקרר, שטח אחסון, כל אלו הם מוצרי מטבחי החוץ והם נלווים לגריל עצמו. השימוש באביזרי מטבח החוץ חוסך את הצורך בכניסות תכופות לבית עצמו ומבטיח נוחות מרבית כמו גם שמירה על ניקיון הבית.

 

מה הם השיקולים עליי לקחת בחשבון בבחירת מטבח חוץ?

כאמור, ישנם מספר שיקולים שמומלץ לקחת בחשבון כשניגשים למטלת בחירת מטבח החוץ. אין מטבח חוץ אחד המתאים באופן מושלם לצרכים של כל הצרכנים ולכן חשוב להצביע על מספר מאפיינים מהותיים:

  • טיב השימוש – משתמשי מטבחי החוץ נבדלים באופן בו הם משתמשים במטבח החוץ. במידה ואתם מייעדים את מטבח החוץ לשימוש תדיר ותכוף, ובנוסף תרצו לארח ולהאכיל כמות גדולה של אנשים – מומלץ לבחור במטבח חוץ גדול ומאובזר בעל שטח צלייה גדול. מנגד, אם אתם מתכננים שימוש מצומצם יחסית ותרצו להשתמש במטבח החוץ בעיקר לארוחות צנועות עם משפחתכם המצומצמת – ככל הנראה מטבח חוץ קטן יחסית יעשה עבודה מצוינת.
  • עלות – כאמור, שוק מטבחי החוץ תפס תאוצה גדולה בשנים האחרונות, בהתאם קמו חברות רבות המציעות מטבחי חוץ בטווח רחב של מחירים. בבחירתכם במטבח חוץ חשוב שתגדירו מה יהיה גובה המחיר אותו אתם מוכנים להשקיע וכך תבחרו את המטבח המשתלם ביותר עבורכם.
  • המלצות – כפי שניתן כבר להבין, הביקוש הרב למטבחי חוץ יצר שוק פורה ועמוס במטבחי חוץ. לצערנו, ישנן חברות המוכרות מוצרים בעלי איכות ירודה. יחד עם זאת, אנחנו חיים בעידן בו כולם חשופים לביקורת ברשתות כך שלחברה שמוכרת מוצרים באיכות ירודה יהיה שה להסתיר זאת. חשוב לבחון מה טיב ההמלצות של מטבח חוץ פוטנציאלי ולבחור רק את המומלצים ביותר.
  • גודל ומרחב – בהקשר של גודל מטבח החוץ, מעבר לשיקול שלטיב השימוש הצפוי, צריך להתחשב גם במרחב הקיין ברשותכם. במידה והשטח אותו אתם מייעדים למטבח החוץ הוא יחסית קטן – יש לבחור במטבח חוץ אשר יתאים למרחב הנתון. מנגד, במידה ועומד לרשותכם שטח רחב וגדול – כדאי לבחור במטבח חוץ מאובזר ורחב ידיים, כזה שייתן מענה לכל הצרכים שלכם.

מטבח חיצוני