למה גורי חתולים צריכים אוכל מיוחד?

כמו כל יצור חי אחר בעולם, גם הרגלי התזונה והצרכים התזונתיים של גורי החתולים שונים מההרגלים והצרכים של החתולים הבוגרים. הדבר הזה טבעי לבני אדם, לכלבים וכן, גם לחתולים. למה גורי חתולים צריכים אוכל שונה? במה מתאפיין האוכל שלהם? עד מתי הם אוכלים אוכל כזה? תשובות לכל השאלות הללו במאמר הבא.

 

גור חתולים הוא לא חתול בוגר

יש הבדל גדול בין חתול בוגר לבין גור חתולים. שניהם אומנם צורכים אוכל לחתולים, אך קיים הבדל מהותי בין שני סוגי המזון. מכיוון ששניהם נמצאים בשלבים שונים בחיים שלהם, גם מבחינת ההתנהגות שלהם אך גם מבחינת התהליכים שמתרחשים בגוף שלהם, שניהם זקוקים לסוגים שונים של מזון.

אוכל לחתולים גורים הוא אוכל שמאפשר לגורי החתולים להתפתח בצורה תקינה. החתול הוא יונק, וככל היונקים, גם בגוף שלו מתרחשים תהליכי גדילה מסוימים, כמו גדילה של שרירים והתפתחות עצמות. התהליכים הללו מצריכים אנרגיה גבוהה יותר, מה שמצריך ייצור והכנה של אוכל מיוחד לחתולים גורים.

 

מה גור חתולים צריך לאכול?

גור חתולים צריך לבסס את התזונה שלו בעיקר על חלבונים מן החי. חלבון מן החי הוא אחד ממקורות האנרגיה המרכזיים של החתול, אך הוא גם מסייע לחתול בבניית הגוף שלו בשלב צעיר. בנוסף, חתולים צעירים זקוקים גם למזון עם יותר פחמימות מאשר חתולים בוגרים, כדי לקבל מספיק אנרגיה בגיל צעיר. גם שומנים, מינרלים וויטמינים נחוצים בכמויות מסוימות. כל אלו נמצאים בכמויות הנדרשות במזון של חתולים שמוכן מראש.

 

גורים בשלב ההנקה

אם אימצתם גורים שעדיין בשלב ההנקה, תצטרכו להתייחס אליהם באופן שונה. מכיוון שגורי החתול האלו מופרדים מאמא שלהם בשלב מוקדם, הם לרוב לא מספיקים לינוק ממנה. לכן, מה שעליכם לעשות הוא לרכוש תחליפי חלב אם לחתולים, שניתן לקנות בחנויות לחיות.

את התחליפים הללו ניתן להגיש באמצעות בקבוק ייחודי, שיאפשר לחתול לדמות את פעולת היניקה שהוא אמור לבצע. אפשר לספק לחתול את התחליפים הללו גם באמצעות מזרק. בכל אופן, רק לאחר כחודש ניתן יהיה לעבור למזון לגורים, אך רק בצורה הדרגתית. אסור לתת לגור לעבור באופן מידי ופתאומי מתחליפי חלב אם אל מזון מוצק לגורים.

 

מתי אפשר להפסיק?

גורי חתולים גדלים בקצב מהיר יחסית. אם נשווה אותם לגורי כלבים, נגלה שחתולים יכולים להתחיל לאכול מזון לבוגרים כבר בגיל הרבה יותר מוקדם. בעוד שכלב יכול לאכול מזון לבוגרים רק לאחר שנה, ניתן להאכיל חתול במזון לחתולים בוגרים אחרי כארבעה חודשים מלידתו.

 

סיכום

גורי חתולים אוכלים מזון מיוחד ולא סתם. המטרה של המזון הזה היא לספק להם את הערכים התזונתיים האופטימליים להם הם זקוקים, כדי שגורי החתול יוכלו לגדול בצורה הכי טובה שיש, תוך כדי שמירה על הבריאות.

מזון איכותי