תהליך השכרה של במות הרמה – המדריך המלא

במות הרמה או בשמן המקצועי יותר – במות מתרוממות ניידות – הן ציוד הנדסי שנועד לשם עבודה יעילה ובטוחה בגובה רב. בדרך כלל במות אלה נועדו לסחיבה של משקל לא כבד מאוד, עד כטון. הגובה המרבי של במות הרמה כיום נע סביב 50 מטר. במדריך המצורף נפרט על תהליך ההשכרה המלא של במת הרמה ואיך לעשות אותו נכון.

 

לשכור או לקנות במה חשמלית – מדריך מקוצר

בדרך לשימוש בבמת הרמה, בשלב ראשון יש להבין האם במקרה שלכם כדאי לפנות לחברת השכרת במות הרמה או לרכוש את הבמה הנדרשת. התשובה לשאלה זאת קשורה בכמות ובמשך העבודה שתרצו לבצע בעזרת הבמה. השכרה של במה מתאימה בעיקר לאלו שצריכים אותה לפרויקט נקודתי של עד מספר חודשים. בשימוש ארוך יותר בבמה בדרך כלל עדיף לקנות אותה. חשוב לזכור שבמידה וקניתם במת הרמה לשימוש של שנתיים או שלוש, אתם יכולים למכור אותה בסוף השימוש ולקבל חלק מהכסף בחזרה. אם החלטתם שעדיף לשכור במה – הנה ארבעת השלבים שתצרכו לבצע.

 

1 – בחירה של במת ההרמה המתאימה

השלב הראשון, בין אם אתם רוצים לשכור או לקנות במת הרמה, הוא בחירה של הדגם שיתאים לצרכים שלכם. במות הרמה מחולקות לכאלה שפועלות עם מנוע חשמלי, שמתאים יותר לעבודות קטנות, עירונית ובמתחמים סגורים, ולכאלה שפועלות על מנוע דיזל שמתאים לעבודות חוץ בלבד והוא חזק יותר בדרך כלל. בנוסף לכך, יש לבחור את סוג הזרוע של הבמה – אם מסוג מספריים שיורדת ועולה בלבד, או מסוג זרוע מפרקית שמאפשרת חופש פעולה גדול יותר.

 

2 – סיכום על תעריפים, משך ההשכרה ושונות

לאחר שהחלטתם איזו במה ברצונכם לשכור, יש לפנות למספר חברות שעוסקות בהשכרת במות הרמה ולבקש מהן הצעות מחיר. לאחר שבחרנו את החברה שנראית לנו הטובה ביותר, צריך לחתום על חוזה שכירות שבו מפורטים התנאים השונים שקשורים אליה. בנוסף לכך, בדרך כלל יש להפקיד פיקדון על ההשכרה.

 

3 – בדיקות מקדימות לפני תחילת העבודה עם הבמה השכורה

שלב הבדיקות צריך להתבצע עוד לפני שלוקחים את במת ההרמה מאתר החברה שמשכירה אותה. בשלב זה יש לבדוק שיש לבמה ביטוחים מתאימים ושהבדיקות התקופתיות שיש לבצע בכדי לדאוג לתחזוקתה, נעשו כראוי. בדיקות אלה הן חשובות במיוחד משום שעבודה על במה שאין לה ביטוח או שלא נעשו בה הבדיקות המתאימות, היא עבירה על החוק ויכולה לגרור בעיה בקבלת פיצויים במקרה של תאונה.

 

4- החזרת הבמה לחברה וסיום העסקה

לאחר סיום השכירות, יש להחזיר את הבמה לאתר החברה המשכירה. ישנן חברות השכרה שדאוגות להובלה של הבמה הלוך וחזור מהאתר שלהן, בתוספת תשלום. נציגי החברה יבדקו את במת ההרמה, יוודאו שלא נגרם לה נזק משום סוג, ולאחר מכן יחזירו את הפיקדון שניתן בגינה והעסקה תסתיים. מעקב אחרי ארבעת השלבים המפורטים, יבטיח לכם לשכור את במת ההרמה בתהליך פשוט וללא תקלות. בהצלחה!

תהליך השכרה של במות הרמה - המדריך המלא