ההבדלים בין קניית בגדים בחנויות לבין קנייה אונליין

שתי השיטות הנפוצות ביותר לרכישת בגדים בשנת 2023 הן קנייה בחנות בגדים ממשית או בסניף פיזי של רשת אופנה, וקניית בגדים אונליין בחנות מקוונת. שתי השיטות ממשיכות להתקיים זו לצד זו משום שלכל אחת מהן תכונות ייחודיות לה. כתוצאה מכך, לכל אדם תהיינה העדפות שונות באשר לאופן בו הוא קונה בגדים, וגם מקרים ומצבים שבהם ההעדפה תשתנה.

 

קניות בגדים במאה ה-21

המאה ה-21 משלבת את כל היתרונות של ההתקדמות הטכנולוגית והתפתחות התעשייה. הטכנולוגיה מאפשרת הצגה ורכישה מקוונים של בגדים, ייצור מהיר וזול יחסית של בגדים, יכולת הובלה והעברה של חומרי גלם ושל בגדים מוכנים, ברחבי העולם.

השפע והמגוון העיצוביים שקיימים בתחום הבגדים היום לא היו קיימים מעולם, סגנונות מתקופות שונות משתלבים זה בזה ובעקבות התפתחות המודעות לסביבה, ישנה גם נטייה לקניות של בגדים יד שנייה ולמחזור של בגדים. כמו כן, לראשונה בהיסטוריה ניתן לרכוש בגדים גם באמצעות האינטרנט, שיטה ששונה מאוד מקניית בגדים בחנויות. לרשתות רבות יש היום אפשרות לרכישה בחנות וגם לרכישה באתר קניות מקוון, כמו זה של H&M ישראל.

קניית בגדים בחנויות

קניית בגדים בחנות – יתרונות וחסרונות

קניית בגדים בחנות פיזית מאפשרת מדידה של הבגד, תהליך שאין לו תחליף אמיתי משום שבמדידה של בגד ניתן לראות גם את מראהו, גם את התאמתו או חוסר התאמתו לגוף וגם להרגיש את הבד והגזרה וכיצד הם מתאימים ללובש.

בנוסף, חנות פיזית מאפשרת שירות אישי שבו מוכרים מנוסים יוכלו להמליץ לך על בגדים למדידה וכן לעזור לך להחליט מה דעתך על בגד בשעה שאת מודדת אותו. עם זאת, קניות בחנות פיזית הם חוויה שעלולה להיות מעייפת פיזית ונפשית, יכולה לאכזב מבחינת מגוון ואיכות הבגדים המוצעים, משום שהמקום למלאי בחנות פיזית מוגבל ולפיכך עלול להיות בחוסר.

 

קניית בגדים אונליין – יתרונות וחסרונות

שני היתרונות המרכזיים של רכישת בגדים באופן מקוון הם הקלות והנוחות של רכישה כזו וכן המגוון הרחב במיוחד של אפשרויות. קניית בגדים אונליין מאפשרת ביקור במספר חנויות מבלי לקום מהספה, היא מאפשרת השוואת מחירים והשוואת דגמים דומים. ניתן לבצע רכישות בגדים מקוונות ממקורות בכל רחבי העולם ולקבל אותם במשלוח מהיר ונוח עד דלת הבית.

יתרון מרכזי נוסף הוא שעבור חנויות מקוונות, אין מגבלה פיזית של מיקום החנות ולכן ניתן לאחסן מלאי גדול במיוחד ולהציע מגוון גדול של גזרות, מידות וצבעים ובדרך כלל במחירים נמוכים באופן יחסי. החסרונות כאן קשורים בעיקר לחוסר היכולת לגעת, לראות ולמדוד את הבגד טרם הרכישה וכן הצורך להמתין למשלוח הבגדים-, לאחר הקנייה.

 

לסיכום

קניית בגדים היא משימה שאין ברירה אלא לבצע, הבחירה האם לצאת ולהגיע במיוחד אל חנות פיזית ולבחור בגדים לאחר מדידה או לבצע את הקנייה אונליין, מנוחות סלון ביתך – היא החלטה אישית.

קניית בגדים בחנויות