הגשת תביעה בפני המפקח על רישום המקרקעין

בעלי דירות רבים עלולים להגיע למצבים של סכסוך בנוגע לדירה שלהם, במיוחד כשמדובר בנכסים הרשומים בפנקס הנכסים המשותפים (מבנה בעל יותר מדירה אחת) לפי חוק המקרקעין. במקרים כאלה, ניתן להגיע תביעה בפני המפקח על רישום המקרקעים לצורך פתרון הסכסוך.

 

למי כדאי לפנות במקרה של סכסוך מסוג זה?

כמו במרבית מקרי הסכסוכים הנוגעים לסוגייה משפטית, מומלץ לפנות לעורך דין. במקרה של סכסוך על נדל”ן, מומלץ לפנות לעזרתו של עו”ד מקרקעין. עורך דין מקרקעין הינו עורך דין בעל התמחות וידע בכל הקשור לחוקים המתייחסים למקרקעין, כולל חובות בעלי השטח וזכויותיהם.

עורך הדין ידע להסביר לכם לגבי התהליך המשפטי שתעברו וללוות אתכם לאורך הדרך, להכווין אתכם בנוגע למסמכים נדרשים והוכחות שתצטרכו להציג, ידע כיצד תמצו את זכויותיכם, וכן ידע לייצג אתכם למול גורמי המשפט.

ללא עורך דין מקרקעין, הסבירות שתזכו במשפט תהיה נמוכה מאוד ואז תאלצו לבצע ויתורים בנוגע לנכס שלכם וזכויותיכם עלולות להיפגע.

 

מהם המקרים בהם תוגש תביעה בפני המפקח על רישום מקרקעין?

לא כל תביעה בדבר נדל”ן תוגש בפני המפקח על רישום מקרקעין. התביעות שיוגשו יהיו רק תביעות בדבר נכס (להלן בית) משותף אשר מחולק לשתי דירות או יותר. תביעה שתוגש בפני המפקח על רישום מקרקעים תהיה במקרי פגיעה בבית המשותף ובאופן ספציפי במקרים הבאים:

  • סכסוכים המתרחשים בין בעלי דירות אשר יהיו על רקע: הרחבת דירה, התאמה עבור בעלי מוגבלויות הנוגעת לנכס המשותף, מתקנים משותפים בנכס (תשתיות מים וחשמל, צלחות לווין, מעליות וכו’), חיזוק תשתיות הבית המשותף למקרי רעידות אדמה, נזק הנגרם לדירה אחת על ידי דירה אחרת באותו נכס משותף,
  • השגת גבול המתרחשת על ידי בעל דירה אחת על פי בעל דירה אחר.
  • סכסוך על רקע עבירה על תקנון שנקבע ומוסכם על הבית המשותף.
  • סכסוך על רקע התקנון הנמצא בתוספת לחוק המקרקעין.

 

כיצד יש להגיש את התביעה?

על מנת להגיש תביעה בפני המפקח על רישום מקרקעין, יש צורך בהגשת כתב תביעה. כתב התביעה יפתח בכותרת בנוגע לנדון, תמצית טענות התובע, פירוט טענות התובע וכן יצורפו מסמכים ונספחים נוספים בהתאם לצורך. כמו כן, יהיה צורך לשלם אגרת משפט לצורך פתיחת ההליך המשפטי.

הליך התביעה הינו הליך מורכב אשר יצריך מהתובע להציג הוכחות רבות בנוגע לפגיעה אשר נגרמה לו, ועל מנת לנצח בסכסוך ולהשיג את מבוקשו. על מנת לוודא כי הוגשו כלל הראיות הקיימות וכי טיעונכם יוצגו בצורה טובה בפני השופט, מומלץ להיערך בעורך דין מקרקעין.

עו”ד מקרקעין יעזור לכם להגביר את הסיכוי שטענותיכם יתקבלו בבית המשפט, וידאג לייצג אתכם בצורה מקצועית מתוך בקיאות בחוקים. ככל שיהיה עורך דינכם מנוסה ומקצועי יותר, כך יגבר הסיכוי לזכייה.

עורך דין מקרקעין