האם זה מסובך להסדיר חוב לביטוח לאומי

הביטוח הלאומי הוא מוסד מיושן שפועל לאט ולא פעם מסבך לאזרח את החיים רק בגלל הביורוקרטיה. כל אזרח במדינת ישראל נדרש לשלם דמי ביטוח לאומי מידי חודש שהם נגזרת מהכנסותיו. במקרה של שכיר המעביד מגלם את התשלום הזה בתלוש השכר ומעביר את הנדרש לביטוח הלאומי. במקרה של תיק עצמאי רואה החשבון של העוסק ידווח על ההכנסות ובהתאם להן יקבע המוסד לביטוח לאומי את דמי הביטוח של העוסק. עובד שכיר לעולם לא יהיה חייב כספים לביטוח לאומי מכיוון שהמעסיק הוא זה שמשלם עבורו את דמי הביטוח אולם, עצמאים רבים בעיקר מאז פרוץ הקורונה, מצאו עצמם חייבים כסף לביטוח הלאומי בשל הירידה החדה בהכנסותיהם. מאחר ודמי הביטוח אמורים לחזור בבוא מן הימים לאזרח, הביטוח הלאומי מגלה לא פעם הבנה במקרה של חוב. כיצד אם כן ניתן להסדיר חוב לביטוח הלאומי –

 

להקדים תרופה למכה

הדבר הראשון שחשוב לזכור הוא שאם רוצים להגיע להסדר חוב מול הביטוח הלאומי יש להתריע מראש על הבעיה לשלם ולא להמתין שתחזור הוראת קבע הוא צ’ק שניתן. הדבר השני שחשוב הוא ללכת לביטוח הלאומי, להסביר את המצב ולבקש הסדר חוב. את הפעולה הזאת ניתן לבצע בשתי דרכים כאשר אחת מומלצת יותר מהשנייה מכיוון שהיא תקדם הסדר טוב יותר עבורכם.

 

הסדר פנים אל פנים

האופציה הראשונה שעומדת בפניכם היא לכתוב מכתב למוסד לביטוח הלאומי שבו אתם מתארים את מצבכם ואת הקושי לשלם את החוב וכהמשך להעברת המכתב בפקס או מייל, גשו לסניף של המוסד לביטוח לאומי בעירכם במטרה לבקש הסדר של החוב הקיים. במרבית המקרים תקבלו הסדר וילכו לקראתכם, במקרים נדירים בהם נציג המוסד לא יאמין לגרסתכם הוא ידרוש תשלום מלא החוב ולא יספק לכם הסדר מכל סוג שהוא.

 

הסדר באמצעות רואה חשבון

במידה והנכם מנהלים עסק עצמאי סביר להניח שיש לכם רואה חשבון שמטפל בכל הדרוש אל מול רשויות המדינה השונות. עדכנו אותו בחוסר יכולתכם לשלם את החוב לביטוח הלאומי, דבר שהוא בוודאי יודע כי הוא מכיר הכי טוב את מצבכם הכלכלי. בקשו מרואה החשבון שלכם שיפנה למוסד לביטוח לאומי לבקשת הסדר חוב. תמיד טוב לפנות באמצעות איש מקצוע שמכיר את השפה והתנאים וסביר להניח שהוא יבחר להציע הסדר ולא ייתן למוסד לביטוח לאומי להיות זה שמציע אותו. עובדה זו תקדם אתכם לעבר הסדר מיטיב שתוכלו לעמוד בו.

 

המוסד לביטוח לאומי שלך ובשבילך

אם אינני טועה המשפט שבכותרת הוביל בזמנו קמפיין של המוסד לביטוח לאומי. המדינה מאמינה שלא רק היא אלא גם האזרח רואה את המוסד לביטוח לאומי כגוף ממשלתי שמטרתו לדאוג לו ולעתידו. ישנם אזרחים רבים שלא סומכים על הביטוח הלאומי ויש להם סיבות טובות לכך. אולם, בהיותו המוסד הממשלתי היחידי

שאוגר כספים שאמורים לחזור לציבור, חשוב לעקוב אחר התשלומים ולעמוד בהם כדי לא לאבד את מעט הזכויות שהגוף הזה מקנה לכם מדמי אבטלה ועד תשלומי הפנסיה.

 

סיכום קצר

  • במידה וקיים לכם חוב בביטוח הלאומי טפלו בו מיד ואל תמתינו שהמוסד לביטוח לאומי יפנה אליכם.
  • אתם יכולים להסדיר בסיכוי מאוד גבוה את החוב בעצמכם מול נציג המוסד לביטוח לאומי.
  • מומלץ ללכת להסדר מול הביטוח הלאומי באמצעות רואה החשבון שלכם.
  • אל תתנו לחובות מול הביטוח הלאומי לטפוח אלה כספים שאמורים לחזור אליכם בסופו של דבר.
  • אפשר ולא מסובך להגיע להסדר חוב מול הביטוח הלאומי היכנסו לאתר YML למידע נוסף

בן אדם משלם חוב לביטוח לאומי