אני סובל מנזקי גוף – מה עליי לעשות?

אם מצאתם את עצמכם באמצע החיים סובלים מנזקי גוף ונזקקים לעזרה לשיקום או לטיפול דעו לכם שאתם לא לבד והדבר נפוץ יותר ממה שחושבים ובקרב כל סוגי האוכלוסייה. הגוף שלנו הוא כלי העבודה המרכזי שלנו וכשהוא ניזוק אנחנו מוצאים את עצמו במצב לא קל בחיים, ולדבר יש כמובן גם השפעה נפשית ומנטלית. קודם כל אנחנו מצטערים לשמוע שאתם סובלים מנזקי גוף, חשוב לדעת שיש מה לעשות! מעבר לפעילות שיקום וטיפול אתם יכולים גם להגיש תביעה. במצבים רבים כגון תאונות דרכים, תאונה עבודה, תאונת ספורט ואף תאונה אישית אתם זכאים לכספי טיפול שיעזרו לכם עם הטיפול השיקום ובכלל תפעול החיים. מאד יכול להיות שכושר העבודה שלכם נפגע וגם במקרה הזה כספי פיצויים יכולים להיות מצילי חיים. גם במקרה של רשלנות רפואית תוכלו לתבוע ולזכות בפיצויים שיעזרו לכם להחזיר את החיים למסלולם.

 

אז מה אפשר לעשות?

אם אתם עונים לאחת מהקטגוריות הבאות מומלץ לפנות לעורך דין בהקדם כדי להתחיל ולברר את הפרטים המשפטיים של המקרה שלכם ולתבוע את כספי הפיצויים להם אתם זכאים. חשוב להתייעץ עם  עורכי דין נזקי גוף שזהו תחום המומחיות שלהם.

בבואכם לבחור עורך דין חשוב מאד למצוא מישהו שיתאים לכם ושיהיה מקצועי, מנוסה, בעל מוניטין רב ורגישות לנושא. אנחנו ממליצים על אימבר גולן פרטוש – עו”ד נזקי גוף

וצוות המשרד שלה. משרד עם ניסיון עתיר בכל הנוגע לתביעות נזקי גוף, תאונות ורשלנות רפואית.

לפני שאתם בוחרים עורך דין חשוב שתהיה לכם קצת הכרות כללית בנושא, על מנת שתוכלו לדעת מה לשאול את עורך הדין אותו בחרתם. אספנו לכם כמה עקרונות שחשוב לדעת אם אתם סובלים מנזקי גוף.

 

  1. מתי אוכל לתבוע על נזקי גוף?

בגדול נדרשים שני תנאים על מנת לתבוע נזקי גוף:

הוכחה לקיומה של פגיעה משמעותית – פה נדרש נסיון משפטי על מנת לקבוע כי פגיעה משמעותית משתנה לפי סוג הפגיעה וסוג התאונה. התנאי השני הוא קשר חד-משמעי בין התאונה לבין נזקי הגוף שמהם סובל האדם.

 

  1. כיצד נקבעים גובה הפיצויים בתביעות נזקי גוף?

ישנם שני סוגים שונים של תביעות – ממוניים ולא ממוניים.

המרכיב הממוני מתרכז בעיקר בירידת כושר העבודה והפסדי שכר בעקבות התאונה. ובהוצאות שיקום או סיעוד בעקבות הפגיעה.

המרכיב שמוגדר כ”לא ממוני” הוא פיצוי על הכאב, הסבל ובחלק מהמקרים גם קיצור תוחלת החיים.

 

  1. את מי ניתן לתבוע בגין נזקי גוף?

גם פה התייעצות עם עורך דין היא בגדר חובה כי למעשה יש מספר גופים אותם ניתן לתבוע. אפשר לתבוע את ביטוח לאומי. כמו כן ניתן גם לתבוע את חברת הביטוח שלכם בהתאם לביטוח הקיים. למשל בתאונת דרכים לרוב תהיינה חברות הביטוח מעורבות בתביעה בצורה כזו או אחרת. בתאונה אישית אפשר להפעיל ביטוח תאונות אישיות וכמובן קיימת גם האופציה לתבוע אדם, חברה או גוף ציבורי אם הם אחראים לתאונה בצורה ישירה.

 

זה כמובן רק חלק קטן מהמידע שאתם נדרשים לדעת. כדי לקבל מידע מקיף, ייעוץ ובסופו של דבר ניהול תיק מקצועי אתם זקוקים לאיש או אשת מקצוע מנוסים ובעלי מוניטין. פנו אליהם בקרוב כי תביעות מסוג זה עדיף להתחיל בזמן, הם באמת יוכלו וישמחו לסייע לכם.

נזק גופני