איך מגישים החזר מס לבד?

איך מגישים החזר מס לבד? לאט ובזהירות. מילוי דוח להחזר מס מחייב קפדנות ויסודיות, כמו גם הבנה מסוימת בחוקי המיסוי הישראליים. על אף שניתן להגיש אותו באופן עצמאי, אנשים רבים מגישים אותו בסיועם של גופים מקצועיים ורואי חשבון שזהו תחום התמחותם. במאמר הבא נסביר למה חשוב לשים לב כשמגישים החזר מס לבד.

 

יסודיות היא שם המשחק

ניתן לקבל החזר מס בגין תשלום יתר על מס הכנסה, עד שש שנים אחורנית משנת המס הרלוונטית. למה שתשלמו יותר מס ממה שאתם צריכים מלכתחילה? ההסבר לכך פשוט למדי: תשלום המס הוא שנתי, אך החישוב לפיו הוא נגבה הוא חודשי (לוקחים את ההכנסה החודשית ומכפילים ב12) כך שבמקרים רבים נוצר פער בין התחשיב לבין המציאות.

על אף שכיום זה קל מבעבר , וניתן להגיש טפסים באופן מקוונים למשרד השומה האזורי, בקשה להחזר מס היא עדיין עניין מאתגר אשר מערב לא מעט בירוקרטיה. לכן חשוב להיות יסודיים ולשים לב לכל סעיף. כדאי לדעת שקיימים גופי מקצוע רבים שמנגישים מדריכים מפורטים באינטרנט, כמו למשל האתר https://taxes-refund.co.il.

 

דוקטור לטופסולוגיה

הטופס העיקרי הנדרש להגשת בקשה להחזר מס הוא טופס 135 הידוע גם בשם בקשת החזר מס לשכירים. עם זאת הוא בהחלט לא המסמך היחידי שתדרשו אליו בתהליך הבקשה. בקשה להחזר מס ניתנת מסיבות מסוימות, ואלו צריכים להיות מעוגנים במסמכים שמעידים עליהם. כך שבעבור כל בקשה יש לצרף את המסמכים הרלוונטיים כפי שהתבקש.

רוצים דוגמא? חלק מהותי מהסיבות להחזר מס ניתן בגין נקודות זיכוי, ואלו ניתנות בגין תנאים סוציואקונומיים מגוונים (למשל מגורים ביישובי פריפריה, ילדים מתחת לגיל 18, חיילים משוחררים ועוד. כל תושב בישראל מקבל אוטומטית 2.25 נקודות זיכוי). על מנת לקבל החזר עליהן צריך להגיש את הטפסים שמוכיחים שאתם אכן עומדים בתנאים המדוברים.

 

לא ממלאים מבלי שבודקים

דאבל צ’ק הוא מונח חשוב כמעט לכל דבר שעושים בחיים. על אחת כמה וכמה כשמדובר בהגשה עצמאית של בקשה להחזר מס. כל מילוי לא נכון או חסר עשוי להיתרגם לדחייה של הבקשה שלכם, כך שחובה לעבור על הטופס מספר פעמים ולוודא שהוא אכן ממולא כראוי.

 

בהתחלה זה כואב

טופס 135 הוא לא מסמך נח לקריאה, בטח לא בהתחלה. הוא מלא במספרים וסימונים שונים שלא אומרים כלום למי שלא בקי בחומר. עם זאת לטופס מצורף הסבר מפורט שעובר על כל הסעיפים ומסביר איך למלא אותם.

לכן בשביל להגיש בקשה להחזר מס לבד צריך להבין שזה כרוך בהשקעת זמן ומאמץ. בהתאם לכך, כדאי לפנות כמה שעות פנויות בלו”ז, למצוא לכם פינת עבודה שקטה עם מחשב וחיבור לאינטרנט ולעבור על כל המסמך, לאט בזהירות. כדאי לכם להשקיע, כי זה הכסף שלכם.

חיפוש בקבצים