איך המדינה עוזרת לחולים לנצח את מחלת הסרטן

 מחלת הסרטן ידועה כמחלה מורכבת. המורכבות של המחלה באה לידי ביטוי לא פעם באופן הטיפול בה שמשתנה בהתאם לסוגי הסרטן השונים, בהוצאות הגבוהות שנלוות לטיפולים הללו וברשימה ארוכה של משתנים שהופכים את ההתמודדות עם המחלה הקשה למורכבת יותר. יצאנו לבדוק איך המדינה עוזרת לחולים במחלת הסרטן לנצח אותה וחזרנו עם תשובות מפתיעות.

 

רקע לכתיבת המדריך

את המדריך הנוכחי כתבנו לאחר ששמענו על חבר קרוב שחלה במחלת הסרטן. בימים שבהם הוא עבר בין הטיפולים השונים, הוא סיפר לנו בתשישות ובקושי רב את המאמץ שנדרש ממנו כדי לבצע פעולות יום יומיות פשוטות לכאורה. לדבריו, אלו היו ימים לא קלים שבהם הוא לא זיהה את עצמו. היום, כמה שנים לאחר מכן, הוא ניצח את המחלה וסיפר לנו שהוא גילה במקרה על הזכויות שמגיעות לחולי סרטן. באותה הזדמנות, הוא ביקש מאתנו לכתוב מדריך שעוסק בנושא, כדי להביא את העניין למודעות בקרב החולים. את המדריך הזה, אנחנו מקדישים לו.

 

איך המדינה עוזרת לחולים לנצח את מחלת הסרטן?

אז אמנם המדינה לא תחלק לכם זר פרחים לאחר הניתוח או הטיפולים שאתם עוברים (עניין פשוט שאנחנו היינו מצפים לו, אם לומר את האמת) אבל המדינה, כמו שאנחנו מכירים אותה ואת הבירוקרטיה שמתלווה אליה, תאפשר לכם לקבל הרבה יותר מזר פרחים. לדבריו של החבר שלנו, המדינה מעניקה פטור ממס הכנסה לחולי סרטן. מדובר בהטבה משמעותית שיכולה להקל על חולי סרטן רבים.

 

למה המדינה מעניקה פטור לחולי סרטן?

מבירור מעמיק שערכנו בנושא, התגלה לנו כי המדינה מעניקה דווקא פטור ממס הכנסה בגלל שמדובר בסכומים גבוהים שמנוכים מידי חודש מתלושי המשכורת של רבים מהתושבים בארץ. המדינה בחרה למצוא דרך נוחה שתאפשר לה להעניק הטבה כלשהי באופן שיהיה נוח מבחינה בירוקרטית לכל הצדדים. אנשי המקצוע שלקחו חלק בהחלטה החשובה הזו, הגיעו למסקנה שמתן פטור ממס הכנסה יהיה הדרך הנוחה והנכונה ביותר עבור שני הצדדים בדבר.

 

איך תוכלו לקבל את הפטור?

אנחנו לא נשאיר אתכם עם חצי מידע בנושא. לכן, בדקנו איך חולי סרטן יכולים לקבל את הפטור המיוחל. התברר לנו שכדי להגיע לפטור זה, על החולים לאסוף את המסמכים הבאים:

        מסמכים רפואיים שמעידים על מחלת הסרטן

        מסמכים רפואיים שמעידים על הטיפולים השונים שהם עוברים

        הגשת בקשה לתביעת נכות בביטוח הלאומי

לאחר שכל המסמכים הללו יוגשו, המוסד לביטוח לאומי יזמין את החולה שהגיש  את הבקשה וידון במצבו. לאחר מכן, המוסד לביטוח לאומי יחליט כמה אחוזי נכות מגיע למגיש התביעה והדבר יקבע אם הוא יוכל לקבל את קבלת הפטור או שלא.

 

לסיום

עד כאן המדריך שאפשר לכם לדעת איך המדינה עוזרת לחולים בסרטן לנצח את המחלה  – באמצעות הקלה בחשבון העובר ושב.

לחיצת יד