איזה ציוד משתמש אמן חושים בזמן מופע

אמני חושים מקיימים מופע המבוסס על הרבה מאוד מלל, מעט מאוד ציוד פיזי, והרבה מאוד אחיזת עיניים ומניפולציות על המוח. אין ציוד מיוחד שבו משתמש אמן החושים על מנת לקיים את המופע שלו, והוא זקוק בעיקר לציוד הגברה איכותי, שולחן ומספר אביזרים קטנים.

ישנם אמני חושים שצריכים על הבמה שלהם גם שני כסאות, לעיתים שלושה, כשאחד הכיסאות יהיה כיסא בר. אמנים שמבצעים קטעי אקסטרים משתמשים בשולחן ואביזרים מיוחדים שהביאו עמם כגון: סכיני גילוח, סכין חדה וגדולה אחת, שקיות נייר חומות ועוד.

 

סוגי המופעים של אמני החושים

אמני חושים mxgems מקיימים ארבעה סוגים עיקריים של מופעים: מופע טלפתיה קלאסי הכולל בעיקר קריאת מחשבות ומניפולציות הקשורות לשפת גוף ולדפוסי חשיבה, מופע חושים שכולל גם קטעי אקסטרים שונים, מופע אנטי קליימקס שהוא פרודיה מצחיקה על מופעי טלפתיה ואמני חושים ומופע קלוז אפ שמורכב מקסמים המתרחשים מתחת לאפו של הקהל.

 

מופע טלפתיה קלאסי

מופע טלפתיה מורכב מקטעים שעוסקים במניפולציות על מוח האדם ודפוסי החשיבה שלו. אחת הטכניקות בהן משתמש האמן היא קריאת שפת גוף. על מנת לקיים מופע מסוג זה לא נדרש ציוד מיוחד והאמן משתמש, על פי רוב, בלוח כתיבה ידני קטן, טוש עבה בעל צבע חזק, כיסוי עיניים, עטים, עיפרון, ניירות קטנים וכו’.

 

קטעי אקסטרים

אמני חושים מבצעים קטעי אקסטרים שונים, המוכרים מבניהם הם אלה שבהם האמן אוכל סכיני גילוח, בולע חרב ארוכה, או מנחש מבין שלוש שקיות נייר חומות, אטומות, עומדות, היכן נמצא הסכין. גם קטעים אלה אינם דורשים, על פי רוב, ציוד מיוחד והאמן משתמש בסכין חדה שהוא מביא, סכיני גילוח, חרב בינונית, שקיות נייר חומות אטומות, עגלת תה, שולחן וכו’.

 

אנטי קליימקס

מדובר במופע בידורי שצוחק באופן כללי על עולם הקסמים והטלפתיה. מופע זה אינו כולל ציוד מיוחד אבל, האמן בהחלט משתמש באביזרים רבים כגון: בדים, בנדנות, נייר טואלט, כוסות, כובעים, ניירות, כלי כתיבה, לוח כתיבה מחיק קטן, כסאות, כדורים וכו’.

 

מופע קלוז אפ

מופע קלוז אפ מבוסס על הרבה אביזרים קטנים כגון: מטפחות, קלפים, מטבעות, משקפים, סיגריות, גפרורים ועוד. מופע קלוז אפ הוא מופע המתרחש מתחת לאפו של הקהל באחד על אחד, או בקבוצה קטנה של מתנדבים על הבמה, או בקבלת פנים באירוע. באירועים מעט יותר גדולים בהם נוכחים שלוש מאות או ארבע מאות אנשים בקהל, יש צורך למקם שני מסכי הקרנה גדולים בשני צדי הבמה, כדי שהקהל יוכל לשים לב לכל פרט ולכל מעשה של זריזות ידיים שמתבצע על הבמה.

 

מדונה

אין הכוונה לזמרת, מדובר במיקרופון אלחוטי שמורכב על ראשו של האמן, כשהמיקרופון נמצא על זרוע דקה המכוונת לאזור הפה. מיקרופון זה מאפשר לידיו של האמן להיות חופשיות לטובת ביצוע קטעי המופע.

 

לסיכום

מופע של אמן חושים לא דורש הרבה ציוד אלא בעיקר אביזרים קטנים הקשורים לקטעי המופע. מומלץ במופעים גדולים של אמני חושים להיעזר בשני מסכים לצדי הבמה, כדי שהקהל יוכל לראות את כל מה שמתרחש עליה.

הופעה של אמן חושים